söndag 16 oktober 2011

Så här äter jag

Mycket frukt och grönsaker, fisk, kyckling, ägg, kvarg, nötter, och ja, en massa mer fantastiskt goda och näringstäta grejer äter jag. So far so good. Men, jag äter också en hel del mindre bra saker så som massvis med godis och andra sockerrika produkter (när sockermonstret sätter sina klor i mig finns ingen hejd...), ostmackor, mäktiga pastarätter med mera. Jag har helt klart ett sockerberoende som jag behöver få bukt med och som är det som ofta sätter käppar i hjulet för mig. Stress och trötthet innebär ofta ett tröstätande av diverse snabba kolhydrater.

För mig handlar det om att äta mig mätt, och hålla ett jämnt blodsocker med hjälp av flera mindre mål under dagen. Mycket protein, nyttiga fetter, långsamma kolhydrater och grönsaker är till stora delar vad min meny på vägen till toppform kommer att bestå av. Troligtvis kommer jag att ha en ätardag i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar