söndag 16 oktober 2011

Så här tränar jag

Jag har tränat regelbundet i många år, och varit Friskis & Svettis trogen under majoriteten av dessa år. Friskisjympan kommer alltid att ha en varm plats i mitt hjärta men då jag kände att de resultat jag ville åt uteblev och jag behövde en nytändning så bytte jag gym. Trivs väldigt bra på mitt nya gym där flera av Sveriges främsta instruktörer huserar. Jag gjorde samtidigt något jag funderat på väldigt länge, nämligen köpte mig några pt-timmar. Tränade för första gången tillsammans med min pt häromdagen och jisses, idag kan jag knappt gå på grund av träningsvärk. Precis så som jag ville ha det:)

Under det senaste året har jag inte tränat lika mycket som vanligt utan latmasken i mig har alltför ofta vunnit. Jag befinner mig därför inte i den form jag vill och vet att jag kan vara i. Fokus just nu ligger på att bli av med några kilo fettvikt, få mer muskler och tajta till kroppen. För att nå dit kommer jag varva förbränningsträning och styrketräning. Jag har just blivit nyförälskad i spinning efter att ha haft ett längre spinninguppehåll så det kommer nog bli en del av den varan. Älskar gruppträning överhuvudtaget och nu när jag har ett nytt gym med för mig många nya, spännande pass så kommer det bli en hel del av det. Men jag kommer också att använda mig av det upplägg jag får av min pt och för första gången någonsin (!!!) i mitt träningsliv bege mig in i gymmet helt på egen hand.

Följ gärna med mig på denna resa! Kommer lägga upp före-bilder och mått i bloggen inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar