onsdag 9 november 2011

Dagens tips

Den här dagen börjar tidigt för mig då jag har mycket att ta igen på jobbet efter mina sjukdagar. Något som jag måste tänka på för att få till den där balansen och inte hamna under isen av trötthet och stress är att äta bättre. Under dagen handlar det framförallt om att äta oftare. Jag äter lunch väldigt tidigt, redan vid 11, men är oftast inte så hungrig vid den tiden (kan inte välja min lunchtid själv), och det blir oftast bara en liten portion med mycket grönsaker och sallad. Vid 16-tiden har mitt blodsocker ofta sjunkit ner till golvet och jag är antingen dödshungrig eller frusen och trött. STOR risk att man gör dåliga val så som att inte åka och träna, utan istället åka hem och äta ostmackor och godis för att kroppen skriker efter snabba kolhydrater när allt den egentligen behöver är bra energi. Nu kan det ju låta som att jag säger emot mig själv och min inställning om att det inte är något fel i att hoppa över ett träningspass om man är trött. Men det är stor skillnad på att göra det för att du är trött eftersom du ätit dåligt under dagen och är låg på energi, och på att göra det för att kroppen behöver vila.



Planera dina måltider så minskar du risken för att du blir överhungrig och gör dåliga val - dagens tips:)

Mitt mellanmål består idag av keso med pumpafrön och ett äpple.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar