söndag 23 oktober 2011

Dagens löptur

Precis innan jag tänkte ge mig ut och springa tidigare idag fick jag väldigt ont i magen. En skum och joobig värk som strålar ut i ryggen (inte mensvärk), och som fortfarande inte släppt. Har därför varit sängliggande en stor del av dagen, men efter några timmar lyckades jag dock ta mig ut på en löptur i alla fall. Var väldigt skönt även om jag orkade lite mindre än vanligt på grund av magen. Varvade med att gå vilket gjorde att det blev lite som ett intervallpass. När jag sprang sköt pulsen i höjden och låg ofta över 190 slag i minuten. Det slutade så här:

Längd: 53 min
Sträcka: Ca 6 km
Medelpuls: 163
Maxpuls: 196
Kcal: 471



Jag var inte direkt ensam i Slottskogen idag, även om det ser ut så på bilden. Många som begett sig dit denna vackra höstdag. Blev lite stretch när jag kom hem och sedan ställde jag mig och lagade till den här grytan.


Mycket mumsig! Tycker dock att det är svårt att få den så stark som jag vill ha den. Hade i en massa röd curry men fick ändå inte till det. Men det smakade ju gott ändå. I övrigt har matintaget inte varit mycket att hänga i granen idag och det blev tyvärr inget Hot Mojo-pass idag, då jag efter maten blev tvungen att lägga mig igen på grund av magen. Usch, har fortfarande jätteont.

2 kommentarer: